keskiviikko 2. maaliskuuta 2011

Ruoalla EI leikitä


Olipa kerran ajattelematon kissanemäntä ja pieni nälkäinen Toto-kissa.

Eräänä aamuna (tänään) emäntä seisoi keittiön ovella ja huusi: "Syömään!" Seuraavassa sekunnissa hän oli kaatua ohjuksen, luotijunan ja valon nopeudella keittiöön kiitävään Totoon. Totolla oli aivan hirveä ruokavaje, niin kauhea, ettei ihminen voi sitä kuvitellakaan. Onneksi emäntä ehti väistää nälkäkiitäjää viime hetkellä.

Epäonnekseen emäntä oli ollut niin hölmö, että olisi esittänyt kutsuhuudon, vaikka kissanruokapussi oli vielä hänen kädessään. Siitä Toto ei yhtään pitänyt. Hän karjaisi emännälle kaikkien aikojen ÄY:n ja mulkoili tätä hyvin ärtyneenä. Nyt se ruoka mun kippoon ja sassiin, senkin huijari!

Sapuskalla ei todellakaan saisi leikkiä. Eikä nälkäisten kissojen tunteilla. Äy.

33 kommenttia:

  1. No ÄY!!!! Sanoisinpa, että RÄYH! Palveluskunnan koulutus on selvästi vielä kesken, huokaus, joskus käy niin huono tuuri että sattuu paremman puutteessa saamaan todella hitaasti oppivaa väkeä. Tsemppiä Toto, pysy sitkeänä ja muista johdonmukainen koulutus - jos sä lipsut niin pitää aloittaa melkein alusta.
    MUSTI

    VastaaPoista
  2. Olipas selvästikin äkkinäinen emäntä! Toivottavasti ei toistu ;)
    Voimia t. Sohvi

    VastaaPoista
  3. Kiitos. Voimia tässä tarvitaankin ja RÄYHiä myös, jos ei palvelusväki opi pian paremmille tavoille. Kun en mä kuulemma yleensä tottele niin nopeasti, se oli muka selitys. No ei mun yleensä tarvi juosta aamupalalle, koska tavallisesti olen jo keittiössä seuraamassa, että ruoka laitetaan kunnollisesti. Pitää vissiin seurata tästä lähin aina. Just tollainen tunarointi on odotettavissa, kun päästää alkeellisen ihmisen itsekseen huolehtimaan kissojen ruoka-asioista. MITEN se voi sanoa syömään, jos sapuska ei ole kupissa? Kyllä sen pitäisi tietää, että mulla on aamuisin kiljuva karjuva karsea nälkä ja osaan juosta tosi lujaa. Ja huutaa, jos on tarvis.

    Mun isoveli oli muuten ihan toisilla linjoilla tänään. Se ei tullut ollenkaan keittiöön! Sitten se löytyi makuuhuoneen sängystä aluslakanan alla. Se halusi ruoan sönkyyn! Ei se saanut, mutta pääsi sylissä ruokakipolle asti. Kumma että joitain palvellaan noin auliisti ja mun pitää komentaa ÄY-tyylillä.

    Niin että tosiaan tarvitaan niitä VOIMIA.

    t. Toto

    VastaaPoista
  4. Mäkin seuraan haukkana keittiön tapahtumia ja oon aina valmis ruokailemaan! Harmittaa vaan, kun isoveljet pääsevät pöydälle syömään...muka mun kanssa lattialla ne ei sais yhtään ruokaa. Pyh! Mitäs ovat hitaita!

    VastaaPoista
  5. Arvoisa Eikka-Salamakita. Ensinnäkin täytyy sanoa, että sinulla on tosi komea ja jotenkin japanilaistyylinen nimi, hienoa!

    Toiseksi, ymmärrän sua hyvin, isoveljet ja ruokailu on hankala yhdistelmä. Minulla on vain yksi isoveli ja sekin vielä nirsohko, mutta silti joudun juoksemaan ruoan perässä ja muutenkin huolehtimaan murkina-asioista ja pitämään kovaa jöötä (lue: äytä) keittiössä.

    On kyllä ihan naurettavaa, että pieniä syytetään, jos joku iso on hidas syömään. Nopeat syövät hitaat, niinhän se on! Eikka, toivotan sullekin paljon VOIMIA.

    VastaaPoista
  6. Voi Totoparkaa, ei pitäisi noin kiusata pieniä nälkäisiä eläimiä. Meilläkin on kaksi väärinkohdeltua poikaa, joilla on yksi "pikkuSISKO" joka on jo vuoden saanut syödä ihan niin paljon kun haluaa ja nälkäiset pojat joutuvat katsomaan vierestä. Ensin se oli muka niin pentu ja sitten leikkaamaton kiimaileva naaras ja sitten tiine ja sitten imettävä emo ja niin edelleen, meidän pojat eivät kyllä usko tuota yhtään ja vaativat kissatasa-arvoa! Eli Toto voi olla onnellinen ettei sillä ole siskoa, sanovat Raichu ja Aslan ;)

    VastaaPoista
  7. Tää on joku viiirus joka levii. Mä oon pahoillani jos tää on tarttunu meijän mammalt. Se on vähä kans tollanen. Otamme osaa.

    VastaaPoista
  8. Toto kiittää kannustuksesta. Siitä innostuneena hän aloitti eilen oikein henkilökunnan superkouluttamisen. Olin itse yläkerrassa ja siellä jylläsi pesukone - meteliä ja välimatkaa siis oli - kun alakerrasta alkoi kuulua todella kovaäänistä kiljumista. Luulin, että Cisu on suuttunut todella pahasti, niin vimmaiselta se kuulosti. Hämmästys oli suuri, kun ilmeni, että huutaja olikin normaalisti piipitysääninen Toto. Toto raivosi miehelle, joka ei ollut ymmärtänyt tarjota hänellekin maksalaatikkoa. Sitten Toto sai maksalaatikkoa. Eihän se tietenkään kelvannut, mutta pääasia, että sai päättää ITSE, kelpaako vai ei.

    Pikkusiskot kuulostavat kyllä aikamoisen rasittavilta. Yritän pitää Raichun ja Aslanin karmean kokemuksen mielessä, jos joskus (lue: kun taas) hairahdun ajattelemaan, sopisiko meille pieni kissaprinsessa...

    VastaaPoista
  9. HYVÄ TOTO! Asiaa. Näytä niille mistä närhi kusee ja kanan munat, eiku. No ne kumminki. Henkilökunnan pitää olla valmiustilassa 24/7.
    MUSTI

    VastaaPoista
  10. Haha, voi Totoa! Aika hurjaa, että täällä kissatkin keskustelevat netissä keskenään, meidän pojat eivät vielä ole oppineet kirjoittamaan tietokoneella! :D

    VastaaPoista
  11. Ja mä uskalsin vielä keskustella Eikka-koiran kanssakin! Me opittiin Cisun kanssa vasta äsken keskustelemaan netissä. Se on hyvä, saadaan sanoa, miten asiat OIKEASTI ovat.

    VastaaPoista
  12. On kyllä todella törkeetä! Raukkaparka ensin säikähtänyt kuinka ruoka-aika on meinannut jäädä huomaamatta ja sitten omistaja vielä tupeloi pussukan kanssa vaikka nälkäkuolema on jo kintereillä :O

    VastaaPoista
  13. No tuota. Ilmeisesti ruualla saakin sitten joskus leikkiä. Sitä mieltä on vissiin Naukulan tuntematon taiteilija? Vai olikohan tämä sittenkin Wilman rakkaudenosoitus Cisulle? No niinpä tietenkin. Tyhmä Mamma kun luuli, että...

    VastaaPoista
  14. Ja taasko se Wilma on siellä viettelemässä noita MUN ihastuksiani! Mörrr!
    - Harmaan Sini

    VastaaPoista
  15. Wilma on selvästi kuullut, että tie miehen sydämeen käy vatsan kautta. Ainakin Toton sydämeen kävisi, Cisusta ei voi tietää... Ehkä Harmaan Sini voi muotoilla maksalaatikkosydämen Totolle?

    VastaaPoista
  16. Mutta Totollehan ei kelvannut maksalaatikko, eikä kyllä mullekaan ikinä, yäk. Nyt jään suunnittelemaan tehokkaampia valloitusmanöövereitä, on nimittäin niin kevättä rinnassa tällä tytöllä.

    VastaaPoista
  17. Niinku mä vaan ajattelin, et jos Cisunkin ruokahalu paranis ku mä tein sil ton sydämen <3

    VastaaPoista
  18. Heeiii! Tänneks kaikki tytöt on hävinny? Mun oven takana ei käy ketään rimpsuhelmaa naukumassa! Hei kamoon tytöt! Mulla on eniten rintakarvoja! Niinku enemmän ku Julio Iglesiaksella! Hei!!!
    RANSU

    VastaaPoista
  19. Mitä kummaan, täällähän on ollut oikea kissojen yö! Onneksi Wilmalla ja Sinillä ei sentään ole mennyt kissatappeluksi, vaikka pientä kilpailua on havaittavissa... Kuulkaa, Cisu on ajoittaisesta ärhäkkyydestään huolimatta kovin suurisydäminen tyyppi. Eilenkin hänellä kävi kotona vieraana kolme (ihmis)naista ja hän soi huomiota heille kaikille, hameasuiselle tietenkin kyllä eniten. Toivottavasti tämä tieto ei nyt aiheuta entistä enemmän mustasukkaisuutta vaan rauhoittaa: Cisu tykkää kaikista tytöistä! Ja Totokin, enemmän kuin maksalaatikosta!

    En kyllä yhtään ihmettele, että meillä oli aamulla poikkeuksellisen unisia kissoja. C ja T olivat varmasti seuranneet silmä kovana, mitä Wilma ja Sini keskustelevat - ja sitten vielä Ransukin saapunut osingolle. :D

    VastaaPoista
  20. Ei hienot neidit sentään tappelemaan ala! Me ollaan paljon juonimpia, varsinkin toi Wilma, vanhempana se mokoma keksi ton ruokajutun :( Mä oon vielä vähän vihreä näissä poika-asioissa, sellainen suorapuheinen, mutta kyllä mä opin naisellisempia keinoja.

    Ja sitäpaitsi mäkin oon suurisydäminen. En oo unohtanut RANSUA! Se on niin komee, mä pyörryn aina kun mä näen sen! Wilma pidä sä näppis erossa siitä! Liehittele Cisua vaan, mä haluun monta poikaystävää!

    VastaaPoista
  21. Sini, kyllä sä selvästi vaikutat aika suorapuheiselta ja määrätietoiselta. Noin ponteva asenne yhdistettynä suurisydämisyyteen takaa kyllä, että saat varmasti MONTA poikaystävää. Ehkei sun tartte edes juonitella? Sen vinkin voin kyllä antaa, että tota Ransua vois juonitella muikuilla. Oon kuullut, että ne on sen lempiruokaa. En tajua, mä en tykkää kalasta yhtään. En oo ikinä suostunut edes maistamaan.

    Oho, meni vähän sivupoluille. Tai toisaalta, aluksihan tässä puhuttiinkin ruoasta eikä kissaromansseista.

    VastaaPoista
  22. Mä rakastan Cisua vaan kaukaa <3. Voisin mä läheltäki, mut ku meist ei kumpikaa oikein tykkää autoilusta, sehän on ku pölynimurilla menis. Siit vissiin mä sain ne sydänsurutki. Mut sit mä tajusin et kyl tällasii kaukorakkauksiiki voi olla <3

    VastaaPoista
  23. Ohoh, edellinen kommentti hävis niin että hups vaan!

    Olin vaan sanomas, että sul on Cisu ton palvelusväen kouluttamisessa sen verran hommia, et voisit olla jakamatta noita juonivinkkejäs kaikenmaailman typyköille! On esim. Ransulla nimittäin postilaatikko täynnä kyljyksen tuoksuisia rakkauskirjeitä jo muutenki... *mrrrhmpfharmaansinimrr* Mut ei se sikäli oo ihme, ku Rrransulla on rintakarvoja enemmän ku Sean Connerylla, Roger Moorella ja kaikilla James Bondeilla yhteensä <3

    Onnee henkilöstön koulutukseen pojat!

    Terkuin Unna Tuutikki

    VastaaPoista
  24. Wilma, kaukorakkaus on hyvä. Se on jotenkin niin rrrrrromanttista, ehkä rrrrakkauksista parasta. HUR <3 Autoilu ei ois kyl hyvä juttu, vaikka pääsis mille treffeille. Jos mä lähtisin autoilemaan, tulisin perille käheänä, koska joudun AINA opastamaan kuskia koko autoilun ajan. Ja jos sä matkustaisit Koratiaan, Toto vois muuttua lohikäärmeeksi. Se ei oikein tykkää muista kissoista kuin mä, paitsi tietty nettikissoista. Onneks on netti! Ja onneks sä oot viisas, mulle nimittäin palas heti ruokahalu.

    Unna Tuutikki, anteeksi. En mä yrittänyt antaa vinkkejä sun kustannuksella, vaikka vähän vihjailinkin, mistä Ransu vois tykätä. Enkä mä edes muistanut kyljyksiä! Olet oikeassa, mä en anna enää Cisun parisuhdevinkkejä, vaan keskityn henkilöstökoulutukseen. Taas pari päivää intensiivistä koulutusaikaa edessä. Katotaan, josko jo sunnuntai-iltaan mennessä ois tullut jotain edistystä. Nimittäin mulle safka suoraan sänkyyn tarjoiltuna ja Totolle minne vaan tarjoiltuna, kunhan tarjoillaan koko ajan.

    Hyvää ja tottelevaishenkilökuntaista viikonloppua teille kaikki tytöt! (Tää oli sit kaikille tasapuolisesti.)

    Cisu

    VastaaPoista
  25. Naukulassa olisi noudettavissa teille uusi hieno kissablogimaailman tunnustus :D !

    VastaaPoista
  26. Ihanaa, Naukulan oma kevätrakkaustunnustus! Ransu tuli tarjoamaan sinisenä savuavaa rauhanpiippua pehmoille siniveljille.

    Moro porot! Te ootte ihan kivoja. Mä en oo tavannu, mut sanoo mun mamma näin, ja uskon sitä. Sitäpaitsi te ette oo koiria, niinpä teille ei tartte edes sähistä. Ja parisuhdevinkit tytöille mun valloittamiseks on aina paikallaan.
    Mut oonpa ILOINEN että tulin tänne ku täällä oli ♥UNNAN♥ kehut! Pörrr!!! Pusipusi♥! Mä voisin nukkuu päikkärit sun masua vasten! Se olis pehmouden huipentuma.
    RANSU

    VastaaPoista
  27. Rrransu: Toiset tietää jo, että tie sun pörröiseen kainaloon käy kyljysravintellin kautta! *pus*

    Cisu & Toto: Tosiaankaan en siis tarkottanu millään vähätellä teitäkään, mut mun pusut ja kurinat menee aina vaan Ransulle (ja joskus vähän Harmaalle, mut vaan sen verran, ettei Musta suutu). Teillä(kin) onneks riittää noita pehmotassutypyköitä muutenki!

    Terkuin Unna Tuutikki

    VastaaPoista
  28. Kiitos Naukulaan! :) Vastaamme mahdollisimman pian.

    Kiitos myös muista kommenteista. Miten on, kissakamut, sekoittaako maaliskuu teistäkin myös ihmisten päät? Meidän emäntä on ainakin seonnut. Se hihittelee vielä tavallistakin enemmän tietokoneen äärellä. Kuulemma blogeissa on niin hassuja juttuja. Ei tiedetä, mistä se puhuu, ei varmaan ainakaan mistään Viisaiden Kissojen Vakavista Keskusteluista.

    T. Cisu ja Toto

    VastaaPoista
  29. Tämä keskustelu. :D Ihania kissoja ja kissaihmisiä!!

    VastaaPoista
  30. Hanna, tämä taitaa olla tän blogin kommentointiennätys yhtä postausta kohden. Kissoilla on PALJON enemmän asiaa kuin ihmisillä. ÄY! Odotamme, mitä Petja tästä tuumaa!:D

    VastaaPoista
  31. Eikä loput kommentit ihan vieläkään.D Meillä on jutut niin päin että mamman mielestä musta tulee keväisin aivan höpsö. Se yrittää hillitä mua eikä anna mun kirjoitella ainakaan omalla bloginimelläni, salanimellä vain. Se hihittelee kyllä muiden jutuille, jotka on siitä kamalan hauskoja, mutta mun pitäisi pitää suuni supussa. Salaa kuitenkin hipsin tänne välillä, varsinkin kun on kyse komeista pojista. Viisaiden Kissojenkin pitää saada välillä pölläillä, khih:)

    VastaaPoista
  32. Sini, hyvä että sä pääsit taas salaa tänne! Tää onkin sellainen Viisaiden ja Komeiden kokoontumispaikka. Sellaista siniharmaata eleganssia ja kissamaista intelligentsiaa.

    Muuten, kun kerran sanoit että mä oon kai vähän liiankin kiltti, niin äsken tunnustin kaikkia HURjia kepulijuttuja itsestäni. Esimerkiksi raatelen lampaita ja tapan telepaattisesti päästäisiä. Niin ajattelin vaan kertoo, että muistat, että mä oon kiltti JA HURRRR(äh, nyt tuli taas tosi pitkä pörinä)JA. Jos sulla ois blogi, me oltais voitu antaa sulle Kepulikatin arvonimi, koska me epäillään, että tytöt, jotka ilmoittaa haluavansa monta poikaystävää, on kepuleita. Silleen hyvällä ja kivalla tavalla.

    t. Toto

    VastaaPoista