tiistai 14. syyskuuta 2010

Sukkamehu

Tästäkään ei ole kuvaa, koska hassu tilanne olisi häiriintynyt, jos olisin hakenut kameran.

Näin viikonloppuna Cisun kasvoilla hassuimman koskaan kissalla näkemäni ilmeen. Veljekset olivat sängyllä vierekkäin, kun Toto päätti putsata hännäntyvensä ja ojensi jalkansa suureen haara-asentoon. Yksi jalanpohja osui suoraan Cisun kuonoon.

Mitä viestejä se tassu toikaan! Cisun yksi korva jäykistyi sojottamaan suoraan kohti kattoa, toinen taas vaakasuoraan sivulle. Otsa meni kurttuun ja pupillit laajenivat, silmät menivät jopa hieman kieroon. Välillä Cisu katsoi minua aivan kiihtyneen ja vauhkon näköisenä ja jatkoi sitten nuuhkimista. Toto on oikea aromivarvas!

9 kommenttia:

  1. Kissan varpaita on ihana nuuhkia! Niissä on hyvä tuoksu, ja jos laittaa tassun poskelle on se ihanan lämmin. En ole ihan varma onko minulla tuollainen ilme kun nuuhkin kissojeni varpaita... ehkä...?

    VastaaPoista
  2. NetKissa, arvaa naurattiko minua! Kissanomistajan tunnusmerkiksi käy kärsinyt alahuuli, kun pitää purra huulta ettei nauraisi koko ajan toisten hassuudelle päin naamaa.

    Vaikka en tiedä, ehkä tuo on ihan normaali reaktion kissanvarpaan hajuun. En ole kauheasti haistellut niitä, toisin kuin Saila. Cisun yllättyneestä ja kiihkoutuneesta ilmeestä päätellen Cisukaan ei ollut aiemmin. Ehkä minun olisi pitänyt mennään mukaan nuuhkimaan, Cisu selvästi katsoi minua välillä, että et kyllä ikinä usko miltä tää tuoksuu!

    VastaaPoista
  3. Nyt meni ruokahalut... No, paastopäivä ei tee pahaa.

    VastaaPoista
  4. Aromivarvas! :D
    Mä ainakin nuuskuttelen tassuja usein pojilta, niissä on ihan oma hajunsa. Sellainen vähän nahkainen.

    VastaaPoista
  5. No niin! Tulihan sieltä joku muukin (kuin Cisu) joka ymmärtää minua. Aloinkin jo ihmetellä että mikäs kissablogi tämä tämmöinen on missä ei haistella toisten varpaita.
    Tassuissa on todella ihana haju, suolainen ja... tosiaan, nahkainen. Niitä on lisäksi ihana paijailla.
    Musti haluaa vielä lisätä, että hänen tassunsa tuoksuvat usein kuuselta, sillä kuusen alus on Mustin lempipaikkoja. Raikkaan metsäiseltä tuoksuva mies!

    VastaaPoista
  6. Ja mä ajattelin juuri kommentoida, että onneksi on netti, kissanomistajat voivat avautua ja kertoa kaikki omituiset tapansa. :D (Tosin olen kuullut koiranomistajien myös harrastavan tassunuuhkutusta.)

    Minä avaudun, että YRITIN juuri äsken haistaa Toton aromivarvasta, mutta se alkoi sätkiä niin, etten uskaltanut riskeerata nenääni. Vaikka Cisua ja Totoa saa suunnilleen kantaa hännästä, niin jalkojensa koskettelusta kumpikaan ei oikein pidä, heti alkaa rimpuilu. Olen onneksi saanut kuitenkin selville, kuinka ihanan nahkeanpehmeältä kissan jalanpohja tuntuu. Ehkä onnistun vielä joskus nuuhkimaankin sellaista. Haluan kokeilla jo siksi, että sitten tiedän, meneekö korvat vinoon ja silmät kieroon.

    P.S. Cisu nuuhkii parhaillaan MINUN varpaitani. Ei ole ollenkaan niin vaikuttava haju ilmeisesti kuin Toton varpaissa.

    VastaaPoista
  7. Eppu varmaan antaa sun nuuhkaista nahkaisia tassunpohjiaan.

    VastaaPoista
  8. Olen nuuhkaissut Toton tassua tänään! Sisko kävi kylässä ja kiinnostuneena bloginlukijana oli heti nenä Toton tassussa. Koska Toto ei pannutkaan sitä pahakseen, minäkin nopeasti nuuhkaisin ennen kuin Toto huomasi, että TAAS toi nuuhkii mua. Diagnoosi oli jo keskustelussa ilmi käynyt: nahkainen. Ja hyvin vieno, kissan maha tuoksuu enemmän kuin tassut.

    Hyvin tärkeää tietoa tämä. Mielenkiintoinen tuoksukeskustelu. :) Ja jos Eppu antaa, niin tietty nuuhkin senkin nahkajalkaa, ihan jo vertailun vuoksi. :D

    VastaaPoista