sunnuntai 18. joulukuuta 2011

Tyyni ja tassukas

Toto puhuu:

Ajattelin tällä kertaa bloggailla ihan itse ja parantaa mainettani.



Viime aikoina tästä blogista on voinut saada kuvan, että olen tassuton puikula, joka karkailee koko ajan. Se ei pidä paikkaansa. Katsokaa vaikka, olen alkanut nukkua taas tassujen kanssa. 




Ja minä jos kuka osaan nukkua hyvin hienostuneesti tassujen kanssa.


En ole myöskään karannut kolmeen päivään. Näistä kolmesta päivästä olen yrittänyt karata vain yhtenä. Ja näistä kolmesta päivästä yhtenä, tänään, en ole edes karjunut ulos! En, vaikka eilen ikkunastamme näkyi ensin kutsumaton vieras ja sitten ruumis. Katsoimme koko perhe, kun metsähiiri aterioi lintulaudan alla, missäpä muuallakaan, ja sitten Koratian ihmismies yritti pyydystää sen. Hiiri sai makupalan monta kertaa irti loukusta, mutta yhtäkkiä loukussa olikin päästäisvainaja. Me Cisun kanssa olisimme voineet hoitaa homman, mutta kai tuon ihmisenkin on saatava toteuttaa metsästäjää itsessään. Hän väitti, että hiiret voivat tulla ilman loukutustoimenpiteitä meille sisään, mutta kuka hiiri nyt muuttaisi tänne harmaiden suurpetojen valtakuntaan? Tänään täällä ei ole vainottu ketään. Minä olen ollut rauhallinen, samoin koko Koratia.



Ensi viikko ei kai ole ihan kauhean rauhallinen, sillä joudumme kuulemma tekemään kotitöitä, koska meille tulee joku Joulu. Sen kanssa tulee Kuusi ja Pukki. Ihmiset ovat sanoneet, että me ei saada Cisun kanssa kaataa Kuusta. Aika outoja ajattelevat - eihän me ulkonakaan puita kaadeta!


Naukulan Mammalle erityisterveiset, jos satut tätä lukemaan. Vaikka olenkin omasta mielestäni taas aivan tyyni, olen onnistunut riipimään pitkän pätkän köyttä Helmin meille lähettämästä tolpasta. Niin että kuka on muka tassuton? Sitä paitsi ilman tassuja en olisi voinut kirjoittaa tätä.


Ei muuta asiaa. Tavataan taas!"

7 kommenttia:

  1. Hyvä Toto! Parasta pitää puolensa, ettei vaan jää vääriä kuvitelmia kenellekään. Tämän mamman mielestä on oikein hyvä, että ole saanut jälkiä aikaan raapimatolppaan. Se oli ihan liian kauan käyttämättömänä. Rapsutuksia sulle ja Cisulle kans!

    VastaaPoista
  2. Hei! Uusi tolppa on tosi hyvä. Ihan taistelemme sen kanssa monta kertaa päivässä, sekä mä että Cisu. Se toinen Helmin antama tolppa taas on oiva vartiopaikka. Cisu rikkoi meidän oman vanhan tolpan eilen, joten ihan pulassa oltaisiin ilman Naukulan lahjoja! (Niin, ja kuka täällä riehuu, Cisu siis sai tolpan rikki, en mä!)

    VastaaPoista
  3. Ihan kunnon kissa sinä Toto olet:)

    VastaaPoista
  4. Kiitos Myrsky, olen samaa mieltä. Lisäisin vielä, että olen ollut viime aikoina todella ystävällinen kaiken riehumisen ohella. Olen vähän itsekin ihmetellyt, kun menen niin usein syliin yksinäni. Juttelen myös paljon. Aamulla heräsin kyljelläni nukkuvan emäntäni takaa. Nojasin hänen selkäänsä ja pidin hänestä kiinni. Olimme molemmat hieman hämmästyneitä moisesta hellyydestä. <3 Emäntäni on vähän hölmö, hän oli luullut minua tyynyksi.

    VastaaPoista
  5. Toto, olet niin ihana ja ystävällinen ♡ Mutta olet myös aika tajuttoman näköinen noissa kuvissa, siis kirjaimellisesti. Miten pystyt kirjoittamaan noin pitkän jutun noin tiedottomassa tilassa?

    VastaaPoista
  6. Kiitos Saila. Toivottavasti haluat edelleen olla tyttöystäväni!
    Kirjoitin kaikissa ruumiin- ja sielunvoimissani, en tajuttomana tassunukkuessani. Olin hetken hereillä ja sitten menin taas nukkumaan tuonne majaan. Nyt olen tarkkailuasemissa, milloin joku ihminen tajuaa, että on jo korkea aika antaa minulle ja Cisulle iltapalaa!

    Kirjoitin vahingossa aiemmin väärin. Emäntäni ei nukkunut minun kyljelläni (vaikka hän haluaisi kyllä) vaan omallaan.

    VastaaPoista
  7. Totolla on vahvat tassut ja iso sydän.Hyvää joulun odotusta Toto ja Cisu!

    VastaaPoista