tiistai 20. maaliskuuta 2012

Vesimittarit

Ei ole kuvamateriaalia, mutta kenties vesimittarien toiminta käy näinkin selville.


Koratian virallinen vesimittari on Cisu. Hän valvoo kaikkea vedenkäyttöä. Jos vettä lorotetaan (korkeasta) keittiön hanasta, Cisu pujahtaa usein vesisuihkuin ja hanan välistä ja on tietenkin hyvin tyytyväinen itseensä ja rohkeuteensa. Varsinaisesti Cisua kiinnostavat kuitenkin kylppärissä tapahtuvat vedenkäyttöön liittyvät asiat.


Olen kertonut, että jos mies pesee (kylppärissä) kätensä, Cisu haluaa ehdottomasti toimia käsipyyhkeenä. Jos näin ei tapahdu, Cisu seuraa miestä huutaen, kunnes tämä kostuttaa kätensä uudelleen ja kuivaa ne Cisun kylkeen. Totosta tämä oli ensin aivan hullua, mutta viime aikoina hänkin on halunnut osansa, nk. jälkikuivauksen sitten kun Cisu on kuivattu eli kasteltu märäksi.


Mutta mitä tapahtui, kun minä yritin kuivata märät käteni Cisuun? Cisu suuttui ja Totokin katseli minua halveksivasti. Aivan typerää yrittää sekaantua miesten juttuihin; enhän minä saa harjatakaan kissoja, enkä ainakaan leikata heidän kynsiään.


Sen sijaan saan käydä suihkussa, koska sen jälkeen kuivaan lattian isolla lastalla, jonka vaaniminen on aina yhtä jännittävää ja kaikin puolin mahtavaa. Nyt Cisua vain vaivaa jonkinlainen kevätkärsimättömyys, ja hän on alkanut huutaa kiukkuisesti, jos olen liian kauan suihkussa. MJOOUUUU! Riittää se lotraaminen! Vettä kuluu turhaan. Lasta esiin ja leikkimään! Jotain tuollaista luulen Cisun minulle räpättävän, jos viivyn suihkussa.


Eilen Totokin ryhtyi suihkuvesimittariksi, mutta arvatenkin veljeään hienovaraisemmin. Olin suihkussa, kun kylppärin ovelta alkoi kuulua kolinaa. Toto koputteli ovea tassullaan, kunnes päästin hänet sisälle. Tottis asteli lastan luokse ja katsoi minua kysyvästi: Unohdit sitten kutsua mut mukaan suihkuun? No, ei se mitään, ota lasta ja ala leikkiä!


Sanoisin poikia hassuiksi, ellei se olisi sana, jota käytetään tässä blogissa ihan liikaa.

8 kommenttia:

  1. Melkoisia vesimittareita teillä asuukin:D
    Hassu on hyvä sana, ja erittäin kuvaava. Sanaa sopii viljellä minun puolestani:)

    VastaaPoista
  2. Voi ei, ne on niin has... persoonallisia! Pojat ♥

    VastaaPoista
  3. Tuo käsienkuivaajana toimiminen huulostaa _hassulta_ :D
    Meilläkin kissat tykkää lastan vaanimisesta. Myös heti kun avaan suihkun hanan, Ylppö menee saunan lattiakaivon ääreen, avaa kaivon kannen ja kyttää josko kylpyhuoneen kaivoon valuva vesi menisikin saunan kaivoon?!

    VastaaPoista
  4. Hassuja tosiaan, en voi tajuta mikä tuossa käsienkuivaus-kastelussa on niin kivaa. Meillä lastasta ei tykätä, ihan saan yksisteni sitä pyöritellä.

    VastaaPoista
  5. Pojat ovat määrätietoisia ja asialleen omistautuneita. Ei huonoja piirteitä ;)

    VastaaPoista
  6. Kaikkea ne keksii :D
    Meillä on lastan kyttääminen vaihtunut juomahetken odotteluun. Siellä on kissa litkimässä suihkuvesiä ennen kuin edes ehtii aloittaa kuivaamisen.

    VastaaPoista
  7. Kiitos kaikille kommenteista! En ehtinyt aiemmin vastata, mutta olen lukenut nämä kännykällä (jolla ei voikaan kommentoida) muutamaan kertaan ja hihitellyt - muillakin kissoilla on erikoisia vesitapoja. Meillä oli jossain vaiheessa myös hittinä tuo saunan viemärikaivon tarkastaminen, mutta siitä on päästy eroon. :D

    VastaaPoista