tiistai 19. marraskuuta 2013

KAA, sanoi kunkku

Viestittelin äsken ystävän kanssa kissojen kuulumisista. Kerroin, että Cisulle kuuluu nyt tällaista:  


"Cisulla on nyt kuningasjuttuja. Joka ilta pitää päästä pimeyteen ja märkyyteen omille tiluksille tekemään tarkastusta. Sieltä ei voi tulla kotiin irvistämättä, sylkemättä ja huutamatta KAA! Totolle. Onhan Toto voinut vallata talon ulkoilun aikana. Kun Toto on pörröinen ja tärisevä, KAA-kuningas voi tulla sisälle."


Pitäisiköhän tämä nyt tägittää "hassuihin tapoihin" vai "valtataisteluihin"? Annan avainsanaksi vain Cisun. Se selittää kaiken, eikä mitään. Omalaatuinen kuningas Cisu. :) KAAn sanottuaan hän on aivan lempeä, eikä Totokaan ole ryhtynyt toimiin kaakottajaa vastaan.

8 kommenttia:

  1. Voi Cisu, kyllä se cisuus selittää kaiken :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luin jokin aika sitten Herra Huuta. Kuten tunnettua, Cisu lukee usein kanssani. Hän sai ilmeisesti vaikutteita ja on nyt hurja herra KAA!

      Poista
  2. Tutkimattomia ovat Cisun ajatukset :) Tai ainakin näin maallikkona, en näitä aina ymmärrä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mamma N, olet kyllä aivan oikeassa. Minäkin tunnen itseni usein totaalisen maallikoksi Cisun edessä, vaikka olen saanut asua hänen kanssaan jo jokseenkin päivälleen viisi vuotta.

      Poista
  3. Johan on ilmaisu. HAA olisi ehkä ymmärrettävämpi kuin KAA.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta puhuen Cisun KAA pitäisi ehkä litteroida KHAA, eli on siinä hitunen HAAtakin mukana. Tänään Cisu ei sanonut KAA, koska Toto lähti hänen mukaansa ulos. Se oli poikkeuksellista: Toto on viime aikoina jäänyt mieluummin kotiin ja käyttänyt cisuttoman ajan siihen, että on oikein liehittämällä liehitellyt minua saadakseen minut viettämään laatuaikaa keittiössä kissojen herkkulaatikon äärellä. :D

      Poista
  4. Cisu on itsekin sitä mieltä, että hän on vähintäänkin yhtä hurja kuin herra Huu. Huu uhkailee näin:

    Minä olen hurja herra pelottava herra Huu
    Minua mustempi ja äksympi ei ole
    kukaan muu!

    Minä lapsia syön kuin paisteja vaan
    ja panen heidät pataan porisemaan.


    Cisun versio uhkaavasta laulusta on tällainen:

    Minä olen hurja kuningas Kaa,
    saan Koratian pellolla saalistaa.
    Mä linnut syön,
    myyrät lyön,
    teen kaiken Koratian työn.
    Jos mua et tottele,
    mä pois sut myön!

    Ja kun saapuu yö kaikkein mustin,
    mut näät sä vain hädin tuskin,
    mä aivan pienenä vallan
    nukun hellänä kainalossa mun mamman.

    VastaaPoista